28 de abril de 2008

Algún detalle sobre a marcha da economía

Un comentario anónimo á anterior entrada decía sobre a situación económica: "Finalmente y ante la inoperatividad del gobierno van cayendo uno tras otro los peores augurios que se ciernen sobre la economía". Máis adiante criticase a escesiva dependencia do sector da construcción, etc.



Compre lembrar algún detalle:


  1. O modelo de crecemento baseado na especulación urbanística nace da Ley del Suelo do PP. ¿Lembrades aquela teoría de que con máis chan dispoñible baixarían os prezos?, ¿ou as afirmacións de Alvarez Cascos decindo que si subian os prezos era porque a xente podía pagalos?. Resulta curioso que agora os medios de comunicación recollan como unha mala noticia que baixe o prezo das vivendas, cando é un auténtico clamor que os precios están inflados pola especulación. Por certo, si baixaran máis ó mellor destruiase menos emprego ainda que os especuladores reducisen ou seus beneficios.

  2. Durante os gobernos de Aznar NUNCA SE ACADOU SUPERAVIT. Os resultados económicos da era Aznar prodúcense pola privatización do sector público cara ás mans de determinados amigos de pupitre. Esto engorda "temporalmente" as arcas do estado, pero agotado o efecto, é a especulación urbanística a que toma o relevo. Si queremos falar en serio, comparemos os datos daquela "España va bién" cós actuais e teríamos que decir que vai mellor agora. Comparemos, paro, inflacción, crecemento do PIB, taxa de cobertura de prestacións de desemprego, cuantía das pensións e do Salario Mínimo, gasto social etc.

  3. Na 1ª lexislatura de Zapatero o sector que máis medrou foi o industrial. Neste capítulo, ademais dos datos estatais ou galegos, convén mirar para Ferrolterra. Durante os Gobernos do PP en Madrid e Galicia non se puxo en marcha ningunha iniciativa para a recuperación da actividade económica, abocouse ós asteleiros á ruina na que os atopanos no ano 2004, e nin siquera se inclueu a Ferrol no famoso Plan Galicia. Na primeira lexislatura de Zapatero, os investimentos en infraestructuras superan con moito a media galega e nacional (casi o doble), ponse en marcha o Plan Ferrol con apoios á reindustrialización que están permitindo diversificar a base productiva industrial e crear emprego, incluso en meses nos que se destrúe emprego en toda España.

Dito todo esto quero determe noutro "detalle", nas causas da crise. Vaia por diante que sexan cales sexan, corresponde ó Goberno facerlles fronte, pero non se pode,, en xusticia achacar á política económica deste Goberno a subida do petróleo, do euro, do euribor, dos tipos de interés, dos alimentos, a inestabilidade de Oriente Medio ou o importante incremento de consumo enerxético de China.


O que si se pode achacar ó Goberno de Zapatero é que durante catro anos medrásemos máis que a media, que creásemos máis emprego, que tivésemos catro presupostos con superavit, en definitiva, que a nosa economía afronta unha crise internacional en mellores condicións que os paises do noso entorno.


Estou convencido de que sairemos adiante, de que seremos quen de superar este bache, seguro que gracias a unha política económica axeitada, pero sobre todo pola competencia, pola capacidade e o dinamismno da sociedade, dos traballadores e traballadoras, tamén inmigrantes algúns, polo bo facer das nosas empresas, polo diálogo social etc.


Na vida, na política e na economía, non debemos afrontar cada problema como si fora o único, o último, ou o definitivo, o derradeiro, estamos na sociedade do cambio permanente, donde precisamente o único permanente é o propio cambio. Polo tanto, debemos ser tan conscentes de que superaremos este problema, como de que a continuación aparecerá outro.

7 comentarios:

Anónimo dijo...

Buenos días:

Señor Carro,el tiempo dará y quitrá razones,pero desde luego las cifras quitarán y darán razones.

Este año se destruirán más de 600.000 empleos,o es capaz de afirmar lo contrario (y he tirado por lo bajo).

A ver si nos enteramos de una cosa.
Sé que usted es trabajador de Bazán,y quizás trabajar en el sector público (donde no se suele pegar pancada),no le ayude a ver la realidad de los que trabajamos en el sector privado.
Porque si algo es unanime ,es que el crecimiento economico de españa se ha basado en la construcción(lo dicen hasta los proovedores).
Y que esto pegaría el petardazo cuando parase fue previsible.

Pero no van a ser solo los peones y capataces señor Carro.Toda esa "industria" de azulejos,canaletas,azulejos,puertas,cemento,uralitas,tubos,cableados, más los subservicios de montaje de andamios,fontaneros,electricistas,pintores...etc,se van a ir
"al tacho".

Ya ve,hasta la industria se va a resentir,y bien...

Tanto ustedes,como el PP,han tenido grandes cifras economicas en torno a un volatil e inestable(fijese como las cosntructoras se fueron al sector electrico).
Sus grandes cifras han sido humo,porque en España nunca se ha invertido en I+i+D.(como me dijo un empresario,hoy día es una locura montar una fábrica,el chollo son tener concesiones...fijese en los bancos)

y si,creo que no están tomando medidas serias ante lo que se avecina.

Los 400 euros nada van a reactivar,y usted lo sabe.Ha sido una medida electoral deseperada,nada madurada y que supondrá un duro revés en los presupuestos.

Señor Carro,si,han tenido superavit.
Pero este se acaba,y usted lo sabe.
El año que viene,y el otro más,y el otro más habrá deficit.

Escurrirán el bulto?

Finalmente,le recuerdo y le invito a pasearse por Astano.
Ya que continuamos sin solución a su respecto.
Usted ha mostrado un ataque frontal y visceral a cualquier idea de reactivación.
Ha llegado a decir que no habría nada que pactar con el Bng si fuese el caso.
Quedan 7 años de veto,y en estes próximos años,usted no moverá un ápice su decisión de que Astano no vuelva a ser astillero,
(ni público ni privado).

Le invito a que se posicione respecto al levantamiento del veto en 2015.

Anónimo dijo...

Pepito Grillo

Me gustaría informarle de que en breve se tratará en pleno del parlamento de Galicia una iniciativa para poder recuperar para la construcción a Astano.

Número 541 VII lexislatura 24 de abril de 2008


"resulta obrigado lembrar que tras a presentación do Plan
Barreras, impulsado pola Consellería de Industria, para que
as instalacións sen uso do estaleiro de Perlio dedicárase á
construción naval civil. A SEPI, dona do estaleiro, rexeitou a
oferta argumentando que implicaría a devolución de tódalas
axudas declaradas ¡legáis, resposta coincidente coa da
Comisaria europea.



O artigo 5 punto tres do Tratado Constitutivo da
Comunidade Europea, dispon:
Ningunha acción da Comunidade excederá do
necesario para alcanzar os obxectivos do presente Tratado.





Este precepto consagra o principio de
proporcionalidade, que regula o exercicio das
competencias da Unión Europea. A súa finalidade é limitar e
enmarcar a acción das institucións da Unión. En virtude
desta norma, a accións das institucións debe limitarse ao
necesario para alcanzar os obxectivos dos Tratados.



Noutras palabras, a intensidade da acción debe gardar
proporción coa finalidade perseguida.
Todo isto significa que, cando a Unión ten a súa
disposición varios modos de intervención, debe seleccionar
o que, a igual eficacia, deixa máis liberdade aos Estados
membros e aos particulares.



Na súa consecuencia, si o Executivo comunitario
chegase a reclamar as axudas, por unha hipotética
vulneración da prohibición da construción naval civil polo
estaleiro de Navantia en Fene, en base o devandito



Principio de Proporcionalidade, soamente podería
reclamar as axudas recibidas polo estaleiro de Fene, e non
polo montante total.



É de significar que nos expedientes comunitarios, non
existe ningunha reclamación expresa sobre a antiga
ASTANO, a diferenza doutros estaleiros."

Tratado Constitutivo de la Comunidad Europea.
PRIMERA PARTE.PRINCIPIOS
Artículo 5.

La Comunidad actuará dentro de los límites de las competencias que le atribuye el presente Tratado y de los objetivos que éste le asigna.

En los ámbitos que no sean de su competencia exclusiva, la Comunidad intervendrá, conforme al principio de subsidiariedad, sólo en la medida en que los objetivos de la acción pretendida no puedan ser alcanzados de manera suficiente por los Estados miembros, y, por consiguiente, puedan lograrse mejor, debido a la dimensión o a los efectos de la acción contemplada, a nivel comunitario.

Ninguna acción de la Comunidad excederá de lo necesario para alcanzar los objetivos del presente Tratado.


-Usted ante esta iniciativa que tiene pensado hacer.

Mantener esa postura inflexible,que Astano está bien como está y aprovechará para volver a echar en cara las ayudas ilegales de los populares?.

Este es un tema de vital importancia.Usted siempre ha dicho que habría que abonar 860 millones.

si con esta iniciativa(Que me da igual quien la ha hecho),se consigue disminuir razonablemente esa multa,que permita que por fin un inversor privado con solvencia,pueda emprender algún proyecto,ilusionante,que piensa hacer.

Continuará imposibilitando una renegociación del veto?

Porque no prefiere que todos rememos juntos para eliminar un veto desproporcionado e injusto(Astano pago por todos),y no busque la confrontación politica con los populares anteponiendo los intereses politicos a los reales de la comarca?.

Está usted en Madrid para detener todas las soluciones que ideen los que no son socialistas?.

Espero su respuesta.

un saludo.

Xavier Carro Garrote dijo...

Querido Pepito Grillo, no parlamento Galego pasará o que teña que pasar, o resultado da súa propia composición, cun Partido Popular irresponsable que votará o que sexa por perxudicar ó Goberno e un BNG que está obsesionado có tema de ASTANO nunha dirección que lle está acarreando derrota tras derrota en Fene e en Ferrolterra.

O PSOE intentará poñer cordura pero ó final preservará a unidade do Goberno.

En todo o teu análise con pretensión de xurídico, froito dunha xornada realizada recentemente con "Expertos", todos escollidos do mesmo lado, partes dun principio erróneo que falsea toda a argumentación posterior.

Para a Unión Europea non hai un expedente que afecte a ASTANO senón a IZAR, e calquera modificación do pactado non afecta só á parte que se pretenda modificar senón ó expedente de IZAR completo.

Tes que ter en conta que hai ademais terceiros afectados que poderían recurrir calquera modificación do acordo, non só as partes asinantes, estoume a referir ós que compraron os asteleiros de IZAR que se privatizaron.

Por outra banda tamén sería convinte que seguiras o resultado do proceso similar que se desenvolveu recentemente cós asteleiros polacos. Foron privatizados e non se lles permiteu quedar con ningún marxe (como o noso 20%) para construcción civil pública, e tampouco se lles permiteu ampararse, como nos, no sector militar.

¿Que pasará no 2015? Pois e ben sinxelo, levantarase o veto, poderemos construir civil, pero non haberá ningún boom, porque a pesares do que dis, non se atan os cans con longaniza na construcción civil.

Anónimo dijo...

Pepito grillo:

2003.
Por el Grupo Parlamentario Socialista,tiene la palabra su portavoz señor Díaz.El señor DÍAZ DÍAZ:

-Pensamos que este es el momento idóneo para que el Gobierno negocie con Bruselas la limitación que pesa sobre Astano, para permitir que este astillero vuelva a la construcción naval para fabricar buques de doble casco y buques convencionales también,

por qué no.?

La única compensación, la más tangible en estos momentos, es autorizar a Astano a fabricar de nuevo buques.


14 de marzo de 2007
PARLAMENTO DE GALICIA

señor Touriño:
ao obxectivo común e compartido de recuperar a construción
civil naval na ría de Ferrol.
Eu quero ser firme, claro e contundente, tamén inequivocamente
nesta dirección. A volta á construción e á reparación
de todo tipo de buques, á construción civil naval na ría
de Ferrol, non é só –que tamén o é– unha cuestión de xustiza
histórica senón que ademais derívase de algo que a
Xunta de Galicia, como defensora dos intereses estratéxicos
deste país, non está en disposición nunca de renunciar nin de
querer renunciar, que a defensa deses intereses é dun sector
básico para este país como é a construción naval civil.
Si, para reafirmar que dende a Xunta de Galicia non
estamos pechando portas senón abrindo xustamente as portas
ao futuro de Ferrol e Ferrolterra; que a alternativa que
presentamos é unha alternativa que ten un respaldo financeiro
e que ten un respaldo técnico e económico; e que a viabilidade
mesma dese proxecto debe ser analizada en profundidade,
pero, en todo caso, en todo caso, hai un proxecto, hai
unha proposta e hai unha iniciativa potente."

Señor Carro,puede comprobar que en el parlamento gallego,si apostaron por el naval civil,no aproveche para "mallar" en el PP.

Dice que el Bng está obsesionado con Astano,manda truco¡¡,es que parece que aquí usted no sabe la realidad ni la dimensión de esas instalaciones.

En el país vasco,hay empresas que tienen solo un taller como "el angar de bloques planos" y emplean a 400 personas.
Ni la Mercedes tiene esas instalaciones ni puentes grua.

Y hacen mejor en pensar en el futuro de Galicia que pensar en sus réditos electorales.

Señor Carro,usted miente,más bien por desconocimiento,cuando dice que por eso perdio la alcaldía de Fene.
Llevabamos 20 años con el Pepiño,y bien era conocida la situación economica del concello.El señor Puentes gano,por desgana y desilusión.Mi madre votó por Iván.Pero como van yendo las cosas,pronto saldrá de la poltrona,ya que aumenta el descontento de su gestión(por cierto.
En Ferrol,ya hace dos legislaturas que gobernó el Bng,no sé porque dice que han pérdido apoyos,el último fue el PP.

"Para a Unión Europea non hai un expedente que afecte a ASTANO senón a IZAR, e calquera modificación do pactado non afecta só á parte que se pretenda modificar senón ó expedente de IZAR completo."

-Por algo habría que renegociar,no?

"Foron privatizados e non se lles permiteu quedar con ningún marxe (como o noso 20%) para construcción civil pública,"

-Yo no me refiero al sector naval civil público.Que nunca será rentable.

Me refiero al sector naval civil privado.Creo que hay bastantes diferencias.

Para Fene,fue una desgracia no haber privatizado a su debido tiempo Astano.

Mire Sestao o Barreras,
¿fue o no fue una buena solución?.

Ahora hay que conformarse con hacer cachos de barcos hasta el 2015.

Xavier Carro Garrote dijo...

Meu ben querido "pepito Grillo", tras-me a colación textos do parlamento do ano 2003, que nada tiñan que ver coa situación actual.

No 2003 IZAR aglutinaba a todo o sector naval civil e militar de España, todo público, e naquela situación só un estaleiro estaba privado da construción civil (pública), e era ASTANO. Si que eran lóxicas as palabras de Ceferino e de Touriño naquela situación. Eu andaba dicindo o mesmo dende a miña responsabilidade sindical.

Pero por enésima vez lémbroche que máis tarde no 2004 atopamos a IZAR en quebra, que abrimos unha negociación coa UE e cós sindicatos e que o resultado deu lugar á situación actual, carga de traballo ata o 2015, sector público para os estaleiros da Ría e un 20% de construción civil que nos permite, entre outras cousas manter reparacións.

Respecto a túa posición de privatizar ASTANO, pero non a comparto. ASTANO xa foi unha empresa privada, e tivo que facerse cargo dela o Estado, entón o INI.

Non é boa cousa analizar, posicionarse nun tema como este en función de coiunturas, podemos ter un certo auxe do sector, pero as incertezas que se albíscan no futuro son maiores para o sector da construción civil e especialmente para unha instalacións como as de Fene que están especialmente dimensionadas para determinado tamaño de buques.

Por certo, cando digo que a posición sobre este tema do BNG vai na dirección contraria, refírome ás posicións que este partido, e o sindicato CIG mantiveron historicamente. Eu coñezo a moitos militantes de ámbalas dúas organizacións que están desconcertados e molestos pola deriva privatizadora do BNG, e polas coincidencias có PP neste asunto.

Ademais, por moito que este tema do sector naval foi a fusta preferida do BNG e do PP contra o PSOE, en parte xustamente por mor dunha reconversión mal feita. Dende o 2004, e sobre todo á vista dos resultados do propio sector, do Plan Ferrol e dos investimentos do Estado a xente cambiou o paso, e xa non está mirando cara ó pasado senón pendente de que partido realmente ten as cousas claras cara ó futuro. Parece que os resultados electorais non acompañan as posicións nin do PP nin do BNG.

Anónimo dijo...

Pepito Grillo:

buenos días:

"Son declaraciones de 2003".

Vale,pero usted recuerda,que en 2007,la xunta de touriño,con Touriño al frente,reclamaron el fin del veto.
Usted se acuerda,y sabe que existen grandes diferencias entre su discurso y el de Touriño.

Presidente touriño
"La única compensación, la más tangible en estos momentos, es autorizar a Astano a fabricar de nuevo buques."
14 de marzo de 2007
PARLAMENTO DE GALICIA

Curiosa diferencia de criterios.

Sigamos.

"...ASTANO xa foi unha empresa privada, e tivo que facerse cargo dela o Estado, entón o INI."

Señor Carro,vamos a ver,me habla de hace 35 años,creo que todo ha cambiado,el mundo ha cambiado.

Un Astano privado,hoy día,poco o nada tendría que ver con el de 1972.
¿Por lo menos estará de acuerdo con eso?.

Si quiere una aproximación a esa situación,compareme con Barreras o Sestao....objetivamente,se asemejaría más a la situación.

Me parece curioso,su defensa a ultranza,de un sector público naval de construcción civil.

¿Es que nadie aprendio,o se ha dado cuenta en 25 años¡¡¡? de que es menos eficaz y rentable,que un sector naval civil privado???

Aún se puede seguir pidiendo un sectorn naval civil,despues de todo lo que ha pasado??.
En tal caso,lo ´pedirán los trabajadores,que no querrán perder la condición de funcionarios,aunque no tengan chollo.

Mire Señor Carro:
Según lo que usted dice,la gestión fue mala(lo sabemos),y la UE no daba salidas al sector naval español.Ó se iba todo a la quiebra,o se buscaba UNA SOLUCIÓN PACTADA, que no afectase a la competencia,y que compensase el daño causado a los demás astilleros europeos,por las ayudas ilegales.

Esa es la realidad,según sus palabras¿o no?.
Fue lo que se pacto porque no quedaba otra salida.

Digalo sin tapujos,digalo así,si es que no me equivoco,NO QUEDABA OTRA ALTERNATIVA.

-Pero no nos diga,que ha sido una buena solución,porque no lo es.Porque solo hay un angar en uso,y usted (a no ser que en Madrid haya perdido noción de la realidad)lo sabe.

Con tal de mantener Astano en el sector público,no hemos hipotecado el futuro de ese ASTILLERO(no almacen,ni nave industrial),y de paso el futuro de la comarca( apesar del fulguroso plan
Ferrol-(Narón).

Porque en pocas ciudades habrá tantos jubilados por metro cuadrado como en Fene y Ferrol.

Lo pactado,ha sido una solución,quizás por presiones de la Comisión,la única que le han dado.Haber incluido Astano,en el mismo paquete que Sestao,donde a día de hoy HAY UN ASTILLERO HACIENDO BARCOS,hubiese sido muchisimo mejor(fijese Vigo).

Expliqueme porque no.

Y negociar,se podrá renegociar.
Mire como han sacado ALitalia del un agujero.Hay que hacer presión.


Un día,usted dijo que quería hacer una visita a Astano,a mostranos la ocupación real del astillero.
Ponga día y fecha,que iré gustoso.
(en el senado no pasan lista)

un saludo.

Anónimo dijo...

Pepito grillo


Hay vida despues del sectos público:


www.factoriasvulcano.com

www.hjbarreras.es/

www.astillerosdesevilla.es