25 de agosto de 2011

Sobre a reforma constitucional

Escribo esta entrada para manifestar a miña posición sobre a reforma constitucional.

En primeiro lugar penso que as formas son importantes, e unha reforma constitucional necesita un procedemento sereo e non express. Indígname especialmente, como diputado do PSOE, que o anuncio se producise sen aviso previo de ningún tipo, sen debate dentro do Grupo Parlamentario e sen que recibíramos xustificación ou explicación algunha por parte do Goberno. Compre ter en conga que estamos nun sistema Parlamentario e non Presidencialista. Corresponde ós diputados elixir ó Presidente, polo que creo que unha iniciativa deste calado debería ser consultada previamente cós diputados.

En segundo lugar non me parece axeitado unha reforma limitada ó control do deficit, cando levamos trinta anos pendentes de reformas na Carta Magna tan necesarias como a reforma do Senado, ou a eliminación da discriminación sexista na sucesión da coroa, ou a inclusión na Constitución do nome das CCAA, ou recoller o encaixe institucional e xurídico de España en Europa, por non falar de reformas no sistema electoral ou da eliminación das Deputacións.

En relación ó contido concreto da reforma non coñecemos o texto definitivo, pero en calqueira caso debería incluir a flexibilidade suficiente para permitir iniciativas como o PlanE, a Ley de Dependencia ou a ampliación dos 400€ ós parados sen prestación. De non ser así non contará có meu apoio.

Outra cuestión é o tema do referendum. Ainda que é certo que o procedemento elixido é perfectamente legal, non se entende que nun momento no que dende a calle se nos pide mellorar os mecanismos de participación cidadá nas decisións políticas, decidamos reformar a Constitución sen dar voz ós cidadáns.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Xavier coincido plenamente coa túa postura e confío que exerzas a túa liberdade de voto no Congreso para solicitar un referéndum. Do contrario as túas palabras de nada nos servirán aos que aínda confiamos que entre os deputados socialistas quedan os que antepoñen ideais ao interese puramente persoal de figurar nunha lista.
Apertas,
Gonzalo DIZ, militante PSDG-PSOE en Ames

Anónimo dijo...

Bien, buen análisis, Xavier. Y la pregunta es: ¿tú que vas a votar?
Pablo Franco, militante del PSdG-PSOE de Oleiros.

Anónimo dijo...

Algunos se quejan de las formas, por no haber existido un debate previo en el partido. Pero en todo caso, el ámbito del debate, o al menos de las explicaciones, ¿no debería haber sido la propia sociedad?. Parece que estos indignados lo están más por la desconsideración a la que consideran les ha sometido el presidente, el candidato y el propio aparato. El que estas formas estén sujetas a la legislación debería servir para calmar su envanecimiento.

Otros lo hacen de que esta reforma se haya colado en la fila de otras previas, como la reforma del Senado, el machismo en las previsiones sucesorias, la reforma de la ley electoral .. etc. Sin duda, también ellos deben estar ajenos a la calamitosa situación en la que hemos acabado tras su propio gobierno y la consecuente pérdida de parte de nuestra autonomía nacional. No es de extrañar que un gobierno y un aparato que les desinforma de esta manera deje de tenerlos en cuenta también a la hora de acatar las órdenes de Europa.

Los hay que se quejan del límite porque carece de flexibilidad. Por lo que se conoce, parece que el concepto es que sea un límite efectivo y no una pantomima, aunque ya hace referencia expresa a salvedades como por ejemplo catástrofes o recesiones. Los que pretenden un límite de déficit obstinados en repetir la política socialista de derroche y descontrol están en una contradicción irresoluble y que solo va a poder solucionar la conminación a apoyar al gobierno o dedicarse a otra cosa. Ya veremos.

También los hay que tras el auge, más que nada mediático, del 15 M y su democracia real, reclaman el referéndum como pretensión ciudadana. Tal vez lo sea o acabe siéndolo y sin duda por una nuevo error de cálculo del gobierno y de los partidos mayoritarios. A muchos les gustaría estar levantando o bajando el brazo varias veces al día pero creo que la mayoría prefiere delegar en aquellos a quienes ha votado. Seguramente explicando los verdaderos motivos de este precipitado cambio y aclarando también los inconvenientes, incluidos los económicos, de un referéndum, las pretensiones participativas se verían aplacadas.

Anónimo dijo...

E non e un pouco tarde. As discrepancias co goberno teñen que ser expostas cando non hay por medio unhas eleccións xerais, nas que todo indica que ti non vas a formar parte das candidaturas.
Un pouco tarde amigo GARROTE.