27 de mayo de 2008

Enquisa Nacional de Inmigrantes

Por primeira vez o Instituto Nacional de Estadística ben de elaborar unha enquisa sobre inmigrantes, na que se estudan as características e evolución deste colectivo cada día máis presente entre nos.
Chamáronme a atención algúns datos que quero subliñar.

¿Como chegan a España?
  • o 65% en avióno
  • 30% por estrada
  • e só o 1% en patera ou cayuco

¿Por que veñen?
  • 23% por falla de emprego
  • 39% buscando un emprego mellor que o que tiñan no seu pais
  • 40% por mellorar a calidade de vida
  • 32% por razóns de reagrupamento familiar
¿En que tipo de vivenda habitan?
  • 40,3% en vivenda de aluguer
  • 38% en vivenda da súa propiedade
  • 19% en vivendas cedidas por persoas e institucións

Outro dato significativo é que o 81% queren traer a España á súa familia.

Á vista destes datos cae como un castelo de naipes a visión que deste fenómeno se deu, por exemplo, dende o Partido Popular que relacionaba inmigración con caiucos, con delincuencia, con marxinalidade. Falaban de que viñan a España polo "efecto chamada" da normativa socialista nesta materia.

Moi ó contrario, o perfil do inmigrante á vista dos datos é o dunha persoa moza, con estudos medios ou superiores, que ben a España para mellorar as súas condicións de vida, porque está convencido de que aquí se vive mellor, e ademais vive en réxime de aluguer ou propiedade maioritaria-mente, e traballa nos sectores, por este orde, servizos, industria, construción e agricultura.

9 comentarios:

Anónimo dijo...

Pepito Grillo:

Buenas tardes:

1-Referido a la inmigración.
A la vista de los datos que da,no sé de donde saca que gran parte de los inmigrantes son licenciados,o similares¿?.

No sé porque ese empeño,que se hace desde algunos medios en anunciar a bombo y platillo los beneficios de la inmigración.

eres capaz de asegurar que un empresario que no encuentra a un operario,en vez de mejorar la oferta y el salario,contrata mejor a un inmigrante?.
EN mi caso,la empresa en la que estoy,subcontrato trabajos a portugueses,que lo hacen a un precio mucho más bajo,como es ´sabido por todos.
Resultado:Se ha marchado gente,y los que quedan,buscando algo.

Es ese uno de los beneficios de la inmigración?.
Gente que estará dispuesta a aceptar PEORES CONDICIONES LABORALES,desetablizando las condiones dse trabajo.?

Me tengo que alegrar de su llegada?.
Es,¿por "el intercambio cultural"?.
(así se forman guetos).

Más bien creo,que los que apoyais la llegada de inmigrantes,es....
porque a VOSOTROS NO OS AFECTA.
(en Bazan,fijo de empresa...xa me dirás..)

Que le vayan con ese discurso a un peón,albañil o camioneros,que ven como cada vez encuentran menos y peores trabajos.

Pero bueno,esto no se va a solucionar,y habrá que acostumbrarse a ir al Inem,y estar con miles de foraneos,porque aquí,seguro que habrá trabajo,aunque sea cobrando 500 euros.

además para el año que viene,RUMANOS,BULGAROS,podrán acceder al mercado laboral sin ningún tope.
Más gente a añadir,a los 500.000 parados de la construcción.


Tal como va la economía...

28-mayo-2008
En 15 meses,tenemos una huelga general.
(cuando empiezen a agotar los seguros de desempleo)

Me juego una cena en "casa Pena".
Tiempo al tiempo.

Xavier Carro Garrote dijo...

Meu querido Pepito Grillo, evidentemente a inmigración xera novos problemas á nosa sociedade, sobre todo cando existen diferencias culturais importantes, pero penso que son cuestións que se poden resolver.

En Galicia temos a vantaxe de que ó ir nesta dinámica por detrás de outras CCAA podemos anticiparnos a problemas que outros xa tiveron.

De tódolos xeitos os beneficios deste fenómeno son evidentes. En primeiro lugar, si fas un pequeno repaso histórico, a maioría dos procesos de crecemento e desenvolvemento sempre foron precedidos dun incremento da poboación, desprazada dende o mesmo pais ás cidades ou froito de procesos migratorios.

O noso sistema de Seguridade Social ten superávit gracias ás cotizacións de 3 millóns de inmigrantes que financian 1 millón de pensións.

Por outra banda, a maioría de empregos que ocupan son empregos que traballadores españois non aceptarían, e non existe unha relación directa, como ti afirmas entre a inmigración e o empeoramento das condicións laborais. En todo caso as condicións de explotación laboral prodúcense cando falamos de inmigración ilegal e de traballo clandestino.

En calquera caso, podemos analizar, e aceptar ou non o fenómeno, pero é imparable, por iso temos que actuar para convertelo nunha oportunidade e non nun problema.

Anónimo dijo...

Pepito Grillo:
..convertelo nunha oportunidade e non nun problema."

Oportunidad para quien?,porque eso suena bien,pero en la práctica es que aquí solo se beneficiaran los empresarios,que conseguiran personal dispuesto a trabajar por mucho menos que lo que cobraría un español.

Yo trabajo de operario,
¿EN QUE ME BENEFICIA A MI,EN QUE?.

Que venga un montón de gente dispuesta a trabajar por sueldos ridiculos,y que consiguen salir adelante viviendo en pisos compartidos,como miserables....

Tengo que hacer lo mismo que ellos?.
Tengo que aceptar sueldos mas bajos?

Esa es la oportunidad de la que hablas?.

De que oportunidad y para quien hablas¿?.

Yo no puedo montar una empresa,traer inmigrantes,pagarles poco y forrarme yo.

Seamos serios.Es que puedes jurar que con la llegada de tantos inmigrantes,los españoles no nos tenemos que bajar los pantalones y trabajar por lo que nos ofrezcan?.

Menos buenismo utopico,y más eficacia,con los problemas reales de la gente.

Por otro lado,y arriesgandome a quedar de pelma (ya que en Fene y Ferrol parece que a nadie le importa),el Bng va a presentar una iniciativa e n el parlamento gallego a favor de la renegociación del veto a Astano:

"O ano 2007 foi o de máis contratación, no sector naval, a nivel mundial, de feito houbo unha contratación de 83,3 millos TBC, o que significou unaumento do 43% a respecto do ano 2006, que tivo unha contratación de 56,5 TBC

"O Parlamento Galego insta á Xunta de Galiza a dirixirse ao Gobernó do
Estado coas seguintes demandas:

1. A cuantificación concreta das axudas que recibiu o estaleiro de
Navantia-Fene (anteriormente Izar-Fene), consideradas ¡legáis pola Comisión Europea.

2. A apertura dunha negociación coa Unión Europea para que, en virtude do principio comunitario de proporcionalidade e sen que implique novas axudas públicas, permita a transmisión ou adquisición dos activos actualmente non utilizados pola empresa Navantia-Fene, para que dentro dun marco de concurso público,podan volver á construción naval civil.

Santiago de Compostela, 20 de Maio de 2008.
Asdo.: Carlos Fernando Blanco Parga Asdo.: Carlos Aymerich Cano


-Tendremos que volver a ver como se desestima tan ILEGITIMA RECLAMACION?.
-Como que con los astilleros de europa,abarrotados,aquí seguiremos con astano cerrado,pagando el pato de la deuda de izar?.

saludos

Xavier Carro Garrote dijo...

Meu querido Grilo, ves as cousas dende unha perspectiva moi reduccionista, só te fixas nunha parte da realidade, pero esta é moito máis poliédrica do que pensas.

A inmigración legal non xera competencia á baixa das condicións laborais, porque estes traballadores están suxeitos ás mesmas normas laborais que o resto dos traballadores. Ademais, o incremento da poboación contribúe tamén ó incremento do consumo interno, e isto á súa vez xera actividade económica e emprego.

Non é certo,en termos xerais, que os inmigrantes ocupen postos que arrebatan ós españois, son postos que se corresponden có crecemento e con actividades nas que non hai demandantes de emprego "autóctonos", por exemplo coidadores, empregadas do fogar, camareiros, traballadores da construción, etc. Tamén hai moita xente en actividades industriais e no campo.

¿Quizás prefiras aplicar a política de Berlusconi? Man dura, represión, criminalización e despois que...

Eu dende logo non comparto estas políticas represivas, penso que si temos unha sociedade ben organizada, cun sistema impositivo e de protección social ben deseñado, o número de habitantes non é un problema, a cuestión está en incorporalos todos á actividade legal, e iso non se fai con represión senón con dereitos.

En relación a ASTANO remítome a comentarios anteriores, penso que a iniciativa da que me falas non ten senso ningún, parte de principios erróneos e sobre todo é inaplicable. No Parlamento pasará o que teña que pasar, pero as cousas sonche como eu che digo.

Anónimo dijo...

Pepito Grillo:
"lo cocinó el PP,y se lo comió el Psoe"

"Sube o prezo do petróleo e das hipotecas, hai un parón na construción e na venta de vivendas, ¿Que propón o PP para resolvelo?, nada."

yo añadiría:
-Sube el paro.
-Suben los precios de los alimentos
-Baja el consumo.
¿que hizo el Psoe cuando se preveía esto?.Nada.

Vamos con argumentos CONTUNDENTES:

1-"A inmigración legal non xera competencia á baixa das condicións laborais, porque estes traballadores están suxeitos ás mesmas normas laborais que o resto dos traballadores".

Falso.Si hay poco empleo en Ferrol,y ademas traes inmigrantes,será más dificil encontrar trabajo,porque ellos aceptarán peores condiciones (800 euros-900 euros),aunque sean condiciones perfectamente legales.

Un portugues cobra 500 euros en Portugal,si viene para aquí,trabajará por 900,y tan feliz.

2-"os inmigrantes ocupen postos que arrebatan ós españois, son postos que se corresponden có crecemento e con actividades nas que non hai demandantes de emprego "autóctonos", por exemplo coidadores, empregadas do fogar, camareiros, traballadores da construción, etc."

Falso.Soldadores,electricistas,ajustadores,técnicos,e incluso ingenieros.

En el Odeón,no había ningún gallego,entre los que hicieron la última remodelación.
Yo me muevo en el sector industrial,y te puedo asegurar,que hay muchisimos ingenieros técnicos trabajando de eso en españa,cobrando 1000 euros.
No vienen solo a sectores penosos.


3-Quizás prefiras aplicar a política de Berlusconi? Man dura, represión, criminalización e despois que...
No te preocupes,vendrán a España, los acogerá con los brazos abiertos.

Ademas en 2009,ya no habrá limites a la entrada de Rumanos y bulgaros.
Mas parados.

4-"Eu dende logo non comparto estas políticas represivas, penso que si temos unha sociedade ben organizada, cun sistema impositivo e de protección social ben deseñado, o número de habitantes non é un problema, a cuestión está en incorporalos todos á actividade legal, e iso non se fai con represión senón con dereitos."

Quitemos las fronteras.
Que no haya guerras...

5- ASTANO remítome a comentarios anteriores, penso que a iniciativa da que me falas:

"non ten senso ningún"
-"senso ningún" es tener parado un astillero de 140.000 TRB,en la etapa de la historia con más pedidos navales.
-"senso ningún" es haber aceptado que Astano no pueda construir nada,para evitar la quiebra de Izar.Decisión de un gallego,o decisión de partido.

Lo mismo que en 1991, y 1996.


"parte de principios erróneos"

Hacer público el documento,es que ni el pueblo de Ferrol lo puede saber...un acuerdo,del que nada se sabe,ocultado con el paraguas de la 296.

Borrar con typex lo concerniente a defensa y dejarnos ver que está acordado.

Erroneo,es no hacer nada,callar como siempre hemos hecho los gallegos,emigrar,bajar la cabeza.

Han pasado tres años desde aquella funesta negociación,hay que volver allí y pelear con la comisión.
Que le pongan precio a Astano,y que se dejen de zarandajas.Europa siempre lo ha querido cerrado,y parece que el PSOe,tambien.


"e sobre todo é inaplicable."

-Quizás,si van otros a negociar,saquen bastante más,que los anteriores.

" No Parlamento pasará o que teña que pasar"

-El parlamento sería para parlamentar,dialogar,llegar a acuerdos.
La propuesta se denegará,con los votos de Ciu,o de PNV,a cambio de alguna competencia...

"... pero as cousas sonche como eu che digo."

No amigo Xavier.Las cosas son así:

-Astano,hoy, sin veto tendría 3000 personas trabajando.

-Astano como está,NUNCA JAMAS DE LOS JAMASES,CONTRATARÁ A NADIE.


Pero,la culpa no es tuya,que no quieres aceptar ninguna propuesta del BNG,o volver a Bruselas.

La culpa es del pueblo de Fene y Ferrol (mi padre fue trabajador de Astano),han olvidado pronto,se conformaron,aceptaron,algunos protestaron durante muchos años,pero la juventud de hoy,ni se acuerda de los monstruos de acero que salieron de esa grada,ni los años de bonanza y trabajo que hubo en Ferrol.


Les da absolutamente igual,por desinteres....

as cousas sonche como eu che digo..

pero como no sean,la habremos cagao.

Xavier Carro Garrote dijo...

Meu querido Pepito Grillo, non comparto en absoluto a túa visión sobre o fenómeno da inmigración. Tal como ti o ves parece como si os postos de traballo dispoñibles foran unha cifra estática e polo tanto canta máis xente máis paro, pero non che funcionan as cousas así. Cando aumenta a poboación aumenta o consumo, aparecen novas necesidades que xeran á súa vez máis actividade e máis emprego.

Hoxe saíron os datos de paro, e curiosamente en Galicia seguimos creando emprego e en Ferrolterra tamén.

Insisto na cuestión da legalidade e dos dereitos. Si os inmigrantes que veñan, se incorporan a postos de traballo legais baixo as mesmas condicións e Convenios Colectivos que os demais, eses empregos xeran actividade e máis emprego.

Dis que aceptan condicións que a xente de aquí non acepta, e tes razón, e xustamente o que eu che digo, pero non necesariamente na marxinalidade ou ilegalidade. Moitos postos de traballo quedan sen ocupar por galegos polas condicións dos mesmos, ¿non ves na prensa ofertas de emprego que ti non aceptarías? Pode que por ter que desprazarte ou porque, lexitimamente esperas unha oportunidade mellor e mentres estas estudando ou simpremente na casa de teus pais.

Pensa no que che escribín no outro comentario, a clave non está en cantos somos, senón en como nos organizamos, en como financiamos as políticas sociais.

Si o traballo da inmigración está financiando unha parte importante das prestacións por desemprego, das pensións, do IVA e do IRPF, e ademais contribúen a afianzar o crecemento económico, o sistema non terá problemas para superar momentos de incertidume ou dificultade internacional.

Falas de que ¿que fixo o PSOE para prever esta situación de desaceleración económica? Pois mira, bastantes cousas:

1-Regularizar a 700.000 inmigrantes que estaban na escravitude e incorporalos ó sistema impositivo e ás condicións laborais de tódolos españois.

2-Cuadriplicar os recursos dedicados a investigación e desenvolvemento, resolvendo ademais a precariedade dos Becarios e investigadores. O obxectivo desta medida é trocar as bases do noso crecemento económico que en décadas pasadas só dependía do sector turístico e máis recentemente da construción.

3-Duplicar o investimento en infraestruturas que permite dúas cousas, por un lado aumentar a actividade económica no sector da construción para evitar unha caída demasiado brusca, e outra, mellorar a capacidade das nosas empresas en todo o territorio para competir. En Ferrolterra 8 millóns de m2 de chan industrial.

4- En Ferrolterra poñer en marcha o Plan Ferrol que está a supoñer o maior investimento realizado na zona dende a construción dos Arsenais na época da Ilustración. A última medida tomada polo IGAPE coa creación dun fondo específico de Capital -Risco de 12 Millóns de Euros é única no Estado e resolve os problemas de financiamento que os bancos empezaban a poñer pola situación financeira internacional.

5-Crear un clima de confianza entre os axentes económicos e sociais cun proceso de diálogo social intenso, discreto pero moi eficaz, tanto a nivel estatal como galego como en Ferrolterra.

Podería dicir máis pero xa non son nin poucas nin liviáns as que che digo. Mira, meu amigo, os Gobernos do PP, viviron anos de estabilidade e crecemento económico, pero financiaron a actividade do Estado coa privatización das empresas públicas e có crecemento especulativo do sector da construción que permitiron coa súa Ley del Suelo.

Lémbroche, ademais que este está a ser o primeiro Goberno, e refírome tamén ós de Felipe, que ante unha crise non propón unha reforma laboral para recortar dereitos ós traballadores.

Finalmente, en relación ó modelo económico do BNG, si é que o ten, cousa que dubido, de momento a única solución que propoñen para saír da crise histórica de Ferrolterra é unha privatización, igualiño que o PP. Que queres que che diga, non me inspira ningunha confianza...

Anónimo dijo...

Pepito Grillo:


"Finalmente, en relación ó modelo económico do BNG, si é que o ten, cousa que dubido, de momento a única solución que propoñen para saír da crise histórica de Ferrolterra é unha privatización, igualiño que o PP. Que queres que che diga, non me inspira ningunha confianza"

Buenos días:
1-Referido a lo que dices arriba:

Es cierto,que yo sepa,el Plan Barreras ha sido la única propuesta de importancia que ha tenido el Bng respecto a Ferrol.Desconozco si hay otras.

Por otro lado supongo que te refieres a una propuesta que presento Juan Fernandez en 1991,para la privatización de Astano.

Si es que estamos de acuerdo en que desde 1984,tenemos un problema de empleo,y desilusión (el cual tu dices,con datos,que estamos mejorando),creo que deberías entender,esa propuesta.

¿Crees realmente que solo buscaba reditos electorales?.

Bien sabes,que desde 1997,el Bng,lleva insistiendo,en Madrid y en Bruselas,sobre las necesidades de la renegociación de los vetos.

Es cierto,en 1991,se opusieron frontalmente al plan de Tsakos.

Pero "meu querido amigo Xavier",de errores se aprende.Y en el Bng,por muy nacionalistas,comunistas y lo que tu quieras,bien saben que Astano,a día de hoy,

"NO TIENE FUTURO EN EL SECTOR NAVAL DE LA CONSTRUCCIÓN CIVIL,como ASTILLERO PUBLICO"

pepito grillo dixit.

Es así,duela a quien le duela,mi padre optó por aceptar seguir siendo funcionario,a unos costes muy elevados.

"Tu hijo,posiblemente aquí no encontrará trabajo,y tendrá que emigrar..."

Se aseguró una pensión.Pero mi hermano ya no está aquí,y yo quizás siga sus pasos.


El Bng,lo sabe,se acabaron las ayudas,y la única manera de que sea rentable el astillero es siendo por iniciativa privada.

Luego me refiero a las coincidencias del PP.

Aún a día de hoy no entiendo porque atacaste frontalmente,esa iniciativa,sacaste escaldados a los directivos de Barreras,que no creo que vuelvan a invertir un duro en Galicia.

Si te parecía una propuesta poco sería,poco respaldada(Las cajas de ahorros),muy inteligente habría sido,anticiparse,reunirse con esa gente,y ver sus intenciones,sus avales....ver si era seria aquella propuesta.
El señor Blanco presento ese plan,fruto de conversaciones privadas,sin aclarar nada.Quizás sea cierto,pero no querer saber a que estaban dispuestos,que podrían ofrecer...parece típico del PP.

Una vez hecho eso,pues se les dice la verdad,está bien que ustedes,tengan interes,pero señores,se ha pactado esto,y las cosas,están así.Hasta el 2015,cerrado.

2-Sugieres que ese no es un plan dinamizador de la economía.

"para saír da crise histórica de Ferrolterra é unha privatización"

"non me inspira ningunha confianza"

Ya no son los tiempos de 1970 con el Banco Pastor,han pasado casi 40 años.

Es que ninguna empresa privada,te inspira confianza,para llevar Astano,y en cambio,las que se asientan en el puerto exterior si?
Veremos cuanto dura Entaban,o Cementos occidentales.

¿Es que solo van a venir especuladores a Astano.?.
En cambio al poligono do Pozo,serán empresarios bien contrastados.


Tan progresista para unas cosas,y desconfiado para otras...

Prefiero arriesgarme y tener en plena ocupación 4 años el astillero,a tenerlo como nave auxiliar,totalmente prescindible.

Si tanto se necesita,que Bazan le subcontrate,trabajos como antaño.


3-Las cifras de paro.
Cambio de tema.Es cierto,en Ferrolterra,ha bajado el paro.En Galicia la tasa interanual ha aumentado en 8000 personas.
Te informo que el otro día,60 tíos a la calle de subcontratas.

VEremos,si se mantiene,y que tipo de empleo se ha generado.

Cuanto influirá Inditex,dios mio?.

Te aseguro que una parte de ese empleo se genera en el Poligono do Pozo,gracias a Xoan Gato.


DEsde cuando tiene Ferrol,suelo industrial?.Si puedes me explicas donde se situan esos 8 millones de m2,(serán en el mar de la ría :))¿?

Porque antiguamentesi un empresario iba a Ferrol a buscar sitio,le decían:Vaya a Narón.

4-os Gobernos do PP, viviron anos de estabilidade e crecemento económico, pero financiaron a actividade do Estado coa privatización das empresas públicas e có crecemento especulativo do sector da construción....

Ahí ,tienes más razón que un santo.
El crecimiento economico,la megaindustria,todo humo,cimentado en arenas movedizas.Vosotros cojisteis el testigo.
(pero que bien se vivieron esos años...)

Veremos si lo qiue dices,consigue aguantar los envites del precio del petroleo.Este en mucho tiempo,no va a bajar,y sectores,antes rentables,seran deficitarios.

El problema,no es queya no sea rentable hacer petroleros,es que no será rentable pescar,ser taxista,camionero,agricultor...

Espero que esto se arregle,ya que yo a diferencia del PP(como tu crees),no vivo de desgracias sociales y dramas personales,y aunque con vosotros,Astano estará cerrado hasta 2015,prefiero que la gente no pierda su trabajo,y haya empleo para todos,aunque eso signifique,que no vayais a tener un grave desgaste electoral.

saludos.

Xavier Carro Garrote dijo...

Querido Pepito Grillo, quero en primeiro lugar agradecerche a túa participación no meu Blog e os teus comentarios. Non sabes canto me agrada poder debater sobre os asuntos dos que falamos. Có tempo, ademais xa nos vamos entendendo, vamos coincidindo en algunhas cousas, e se non, cando menos entendemos mellor as razón de cada un.

Falas de moitas cousas e quixera contestar a todas.

"dende o 84 temos un problema de paro, crise, desilusión..." Pois si, precisamente por iso me parece un erro colocar tódalas nosas capacidades a unha soa carta. Non podemos manter como inexorable o axioma de que "ou volvemos ó ASTANO dos anos 70, ou non hai solución".

Non é certo, hai vida máis aló de ASTANO, máis aló do sector naval. A estratexia que estamos desenvolvendo está explicada claramente no Estudio que a Bostón Consulting fixo para a posta en marcha do Plan Ferrol. Hai uns Sectores Soporte: Naval e Téxtil, que non van a medrar nos vindeiros anos pero ó ter un peso importante compre que se manteñan.; Sectores Motores: Loxística, Turismo e Eólico, que teñen moita capacidade de crecemento, e serán polo tanto os que crearan máis emprego; e Sectores Futuro: Biomasa, Biocombustibles, Acuicultura, que sen ter unha gran capacidade de crecemento a corto si terán unha posición importante a 10 ou 20 anos vista polo que temos que ir posicionándonos axeitadamente.

Isto é unha estratexia de desenvolvemento, absolutamente necesaria. O contrario, centrarse unicamente no sector naval, coas dificultades que ten, como che teño explicado o cambio do status actual, baixo a premisa, discutible, de que si o sector naval avanza creará sinerxias automaticamente no resto dos sectores, paréceme un erro e unha visión reduccionista da realidade socioeconómica da nosa comarca.

Ti dicías que non vives de desgracias alleas, e créocho, pero é precisamente ese posicionamento político tanto do PP como do BNG de utilizar o sector naval como ariete permanente ante o PSOE, deporte que se ven practicando dende os anos 80, o que alimenta a idea que ti defendes, ese reducionismo, esa asimilación da crise do naval coa comarca toda.

Non quero tampouco deixar de afirmar, que é certo que a chamada reconversión dos 80 foi mal feita, mal xestionada e mal resolta. O PSOE pagou durante moitos anos os seus erros, pero non podemos manter parado o reloxo nun momento histórico determinado, a Ferrolterra de hoxe non é a dos 80, por iso necesitamos análises, propostas e actuacións novas, e iso está ben recollido no Plan Ferrol.

Pregúntaste porque ataquei frontalmente a iniciativa de Barreras. Xa o teño dito, teño publicada neste Blog unha entrada cun enlace a unha entrevista con Viñas, si, este que ó mesmo tempo que se comprometía có Conselleiro se reunía coa SEPI para confirmarlle que non tiña intención algunha de levar a diante o proxecto, que simplemente se trataba de apoiar a "boa vontade dun Conselleiro". Porque economicamente, os números non saían, porque non había carga de traballo comprometida, porque os sindicatos estaban en contra, porque as instalacións de Fene necesitámolas para cumprir cos contratos con Australia só perigo de perder esa carga de traballo para a Ría de Ferrol. Por todo isto, aínda que a UE nos deixara, pero ademais é que era imposible porque contradecía o acordado.

Repites varias veces que ata o 2015cerrado. Non é certo, non está cerrado, acepto que se podería ter máis actividade, pero lémbroche que dende as prexubliacións do 98 ASTANO ten 1000 persoas, e ata o 2004 paseaban pola factoría sen carga de traballo nin expectativas de futuro. Agora teñen carga de traballo e garantía ata o 2015, tamén 1000 persoas, unhas de plantilla e outras de auxiliares, que cando non había traballo non estaban.

Propós que Bazán se manteña no público e subcontrate a un ASTANO privado. ¿si a maioría da xente que traballa en ASTANO é xente de compañías auxiliares que diferencia hai? ¿que gañamos con privatizar a instalación si as limitacións da UE nos afectarían igualmente?.

Pregúntasme por chan industrial. Como sabes un proxecto industrial non se materializa en dúas semanas, por iso compre ter chan industrial acompasadamente á capacidade de instalación de novas empresas. Na planificación de chan industrial participan varias entidades; SEPES, do Mº de Vivenda desenvolve Río do Pozo , que está xa pola cuarta ampliación; Vilar do Colo, que abordará neste ano unha ampliación de 800.000 m2; As Boeiras entre Valdoviño e Narón que está en fase de planeamento urbanístico; e estamos traballando para que asuma a tramitación e construción do Polígono de Mandiá. A SEPI, a través de SEA está tramitando e comezará en breve a construír o de Leixa, e o Mº de industria, a través do Plan MIner está construíndo os polígonos de As Pontes. A maiores, destes que están cada un deles por enriba de 800.000m2 hai outras actuacións máis pequenas da Xunta de Galicia, como os polígonos da Trave en Cedeira, outro en Cariño, outro en Ortigueira e en Pontedeume. Todas estas actuacións están en tramitación ou en obra, todas teñen presuposto, e todas estarán rematadas no marco do Plan Ferrol que é o 2013, e suman máis de 8 millóns de m2.

En relación a este tema do chan industrial, hai outro problema, as fases que foron desenvoltas por gobernos do PP non incluían unha cláusula que agora é obrigada segundo a cal si non se constrúe nun prazo determinado se revirte a propiedade á Administración para que a poña a dispor de outra empresa. Por iso podes ver que as primeiras fases do polígono do Río do Pozo están vendidas e non están ocupadas. Pero, sobre este asunto actualmente o SEPES está estudando a posibilidade de expropiar parcelas en determinadas circunstancias.

Finalmente falas do prezo do petróleo, sobre isto escribirei en breve unha nova entrada e seguiremos falando.

¡Ah!, por certo, tamén estou en contra das privatizacións por unha posición ideolóxica, porque non está demostrado que o sector privado sexa mellor que o público, e ademais porque me produce sarpullidos só pronunciar a palabra. ¡Que lle vou facer, algo me tiña que quedar de pouso sindical...!

Anónimo dijo...

Buenas tardes:


Como si en un bar estuviesemos,continuemos
"arreglando el país" pues:

1:"ou volvemos ó ASTANO dos anos 70, ou non hai solución".

Aquí nadie dice semejante cosa.Está claro que el monocultivo industrial,no es ninguna panacea,más bien una apuesta muy arriesgada.

Que pasaría (cosa para nada improbable),si se va Citröen,o Alumnina,o endesa,o si Bazan(para mi siempre serán Bazán y Astano,aunque las llamen como quieran),si vuelven las regulaciones de finales de los 80.

Ferrol,vivero,vigo,As Pontes,se irían al tacho.
El monocultivo indutrial,existe y siempre existirá.

Y el progreso,en las grandes ciudades siempre va unido a grandes empresas.Porque Ferrol,ahora tiene Bazan,pero es que cuantas firmas dependen de ella,indirectamente?.
Se está potenciando un puerto exterior,que si fuese el triple de grande,seguro que se llenaría(te recuerdo las trabas que le pusiste a la ampliación).No es que sea del PP,pero el lo inicio,mal que nos pese,aunque los accesos sean un desastre,o el tren,no se sabe si exista.

LA historia de Astano,ha supuesto un drama para la comarca.Pero HAN PASADO 30 AÑOS.Rehabilitar el astillero,no significa cerrarse a la diversificación.

¿Es que en este país no hay nadie que sepa gestionar BIEN,una reindustrialización naval e industrial en Ferrol?.y digo reindutrialización,no reconversión.

Construcción,no es rentable,desguace,tampoco,offshore,agotado....no me lo creo.

Quizás haya que reestructurar la empresa,reparaciones,construir ferrys,no lo sé,pero puede haber formulas,que saquen rentabilidad a las instalaciones y prosperidad a Fene.


Que queremos de Ferrol,si no?.Una ciudad turistica?.
Aquí el tiempo,no acompaña,y aquí lo que vienen son turistas de bocadillo,por mucho parador que haya.

Y es que ni eso se ha explotado.
Tenemos 2 de los mejores castillos de Europa,franqueando la ría.
Beneficio=cero.
Uno te vale un euro,está vacío,y las habitaciones huelen a pis.
unicamente los novio van a allí ha hacerse las fotos,por su cercanía,y por que tiene unas vistas magnificas.
LA Palma,lleva cerrado,y comido por las ratas,desde que yo era niño y se fueron los militares.

Fijate,en Monte Ventoso,las baterías costeras de prioriño grande,O pieiro,Meiras,la costa Artabra...dan pena...llenas de deshechos.

Autenticos museos,que por inoperancia,burocracia,o incompetencia,están abandonados.
Fijate en coruña,como conservaron los cañoes de san Pedro,y han hecho un parque IMPRESIONANTE,AL LADO DEL VERTEDERO.(cosa del PSOE).

En cambio en Ferrol,tres gobiernos distintos,y mira que resultado.
Los miradores,con vistas impresionantes,instalaciones,curiosas y únicas....si esto estuviese en Alemania....
Y es que cuando se acerca gente del interior a Ferrol,siempre me hablan mal " e teño que calar a boca",porque seguramente tengan razón.

Y digo yo,y no sería mejor,que un inversor privado,se haga con esas instalaciones y castillos,y generen empleo y riqueza,y que no sigan como ahora.Porque San Felipe tal cual está es una verguenza.Yo antes ,siempre traía las visitas por los castillos,ahora ,ni loco.

Sigamos con las privatizaciones.
Y digo yo,cuando un ayuntamiento tiene que arreglar una calle,te das cuenta que cuando se subcontrata,la obra se hace en la mita de tiempo,o menos.
¿Porque será?.

Que productividad,tiene mantener un grupo de gente,que al poco tiempo,se acomoda,carece de responsabilidades....

Porque suena bien,para el que está dentro,pero se da la casualidad,de que yo pago a unos tipos por poner tres metros de acera en toda una mañana,si yo no les pagase,quizás no me importase....

"estou en contra das privatizacións por unha posición ideolóxica, porque non está demostrado que o sector privado sexa mellor que o público"

Mejor buscate otras razones.
El sector público,descompensa el mercado.Una limpiadora de Navantia,está mejor que muchos titulados.Que conclusión saca uno de eso?.

mejor dicho:

¿En que país ,puede pasar eso,y porqué,que mensaje envias a la sociedad?.
En España.
Además,por mucha oposición,que haya,es un destino preferente,de enchufados,o hijos de..
(Entre los ultimos aprendices,entró de tornero,el ingeniero hijo de...,al final todo se sabe).

PRivatización¿si o no?.

Ni siempre,s,ni siempre no.DEpenderá del inversor,y del proyecto,a largo plazo,si generá riqueza y estabilidad(con la falta que hace en estos tiempos),porque no?.

Refugiarse en el bastión de lo público,me parece un tremendo error.
Ahí fuera hay gente muy buena,que no tiene medios,o instalaciones...

No todos,serán especuladores.
Sobre,los poligonos,los otros no sé,pero en Vilar do Colo (bien comunicado),no ha conseguido traer ni una sola empresa de renombre,faltan incentivos fiscales¿?

"tanto do PP como do BNG de utilizar o sector naval como ariete permanente ante o PSOE, deporte que se ven practicando dende os anos 80"

pero:¡¡y no tienen razón¡¡¡¡

Se destruyeron 3414 empleos + 4000 de subcontratas.
Se destruyó,sin un plan de cambio.
Había prisa para la UE,y se cercenó,el naval.No hubo,ni plan,ni interes (aunque supongo que Amable Dopico y otros se esforzaron en hacerlo rentable).

Si me dices,que cierras Astano,pero sustituyes con otras industrias....

Me niego a creer,que pienses que el Bng,solo lo hace por electoralismo,que realmente les da igual...No soy nacionalista,pero siempre han preguntado,a Bruselas¿?,porque?.Han protestado..

¿todo electoralismo?,si como tu dijiste,ese tema está caduco y olvidado,no da votos.

¡¡si en Galicia no había nada¡¡,solo pesca y naval.Es así.

Como no van a protestar.Para que están las hemerotecas,algunos las leemos,y vemos como Antolín Sanchez Presedo(una pena que no ganase en 1993),preguntó en 2007 a la comisión,por la posibilidad de renegociar el "acuerdo de marras".


, "o que alimenta a idea que ti defendes, ese reducionismo,"

Yo lo defiendo,porque traería riqueza a la comarca a Ferrol,porque lo pactado y ocultado,ha sido un ,yo te doy esto, a cambio de esto.

y los restos del naufragio,ahí están,el angar de bloques planos,ocupado,y para,lo demás,angares,gradas y diques, vacios.


Y es más estoy a favor de que haya mas industria y de muchos tipos,y ojala Gamesa o enercon montase un factoría...

Me vas a hacer ir a buscar más decisiones de la comisión referentes a Fiat,Alitalia,u otros,que con subvenciones,casualmente si pueden seguir operando?.

Será cuestión de peso politico?.